Wyszukaj na stronie

Naszą witrynę przegląda teraz 1 gość
Wilno-Troki-Kowno
sobota, 13 lipca 2019 17:42

Wyjazd na Litwę zaczęliśmy od udziału we mszy św. odprawianej w symbolicznym miejscu , kapliczce Ostrej Bramy w której

od wieków Wilna pilnuje Matka Boska Ostrobramska .Zwiedzaliśmy też wileńską starówkę ,kościoły z których szczególny

podziw wzbudził przepięknie zdobiony kościół Piotra i Pawła ,wieżę telewizyjną i Wzgórze Trzech Krzyży – z tych miejsc

można oglądać panoramę Wilna , mogliśmy poznać również miejsca gdzie mieszkali i pracowali nasi wieszczowie - Adam

Mickiewicz i Juliusz Słowacki . Odwiedziliśmy też ważne dla Polaków cmentarze Antokolski i Na Rossie .Tam zapaliliśmy

znicze na grobach polskich żołnierzy , na grobie matki J. Piłsudskiego w którym również złożono serce marszałka oraz

na grobie ojca J. Słowackiego. Znicze zostały pięknie przyozdobione w narodowe barwy przez P. Annę Stoch. Tak

upłynęły dwa dni .Dzień trzeci to zwiedzanie Trok , rejs po jeziorze Gawle a następnie przejazd do Kowna w którym

zobaczyliśmy gotycki kościół pod wezwaniem św Jerzego, kowieński rynek ,katedrę, tytułowy z powieści E. Orzeszkowej

Niemen oraz szkolę w której nauczycielem był Adam Mickiewicz. Zwiedzane przez nas miejsca na Litwie przez wieki

miały ścisłe związki z Polską .Do dziś mieszka tam sporo Polaków .Naszą przewodniczka była Polka a mieszkaliśmy w

ośrodku prowadzonym przez polską rodzinę .Polecamy ich szczerze ze względu na gościnność ale i przystępne ceny

http://www.zagroda.lt/index.html .Jadąc na Litwę dzięki uprzejmości i inwencji kierowców mogliśmy zwiedzić jeszcze

na stronie polskiej dwa ciekawe miejsca , Sanktuarium MB Bolesnej w Świętej Wodzie z robiącą wrażenie Górą Krzyży

oraz kościół św. Antoniego w Sokółce znany z cudu przemienienia hostii we fragment tkanki serca ludzkiego.

Stworzone dzięki Joomla!. Designed by: joomla templates vps Valid XHTML and CSS.